Barça-Madrid: !Banzai!

Un Madrid-Barça te lleva la límite. Ni siquiera tienes que ser seguidor de uno de los dos equipos. Hay algo en él que apasiona oscuramente, como la ruleta rusa, o los alucinógenos, o Kate Moss. Tal vez fascine porque el país se divide en dos partes, y se lanzan la una contra la otra al grito de «¡Banzai!», mientras los seguidores del Atlético atracamos el Banco de España. Es hermoso ese choque, el miedo, el ruido que emiten los nervios, parecido al de una sierra. Hablamos de un partido que promete una lucha a muerte, siguiendo aquella bellísima máxima de Héctor Bambino Veira: «De la mitad para atrás, Vietnam. De la mitad para adelante, explosión». No importa que no te guste el fútbol. Quién ha dicho que un Madrid-Barça sea fútbol. Algunos días es la constatación de un milagro, como el ‘maracanazo’. «Si suena como literatura, lo reescribo», decía Elmore Leonard, que sostenía que la literatura no servía para hacer literatura. En el mismo sentido, si el fútbol sólo fuese eso, fútbol, si no fuese algo completamente distinto, efervescente, novelesco, apegado a los fracasos diarios que te sirven de lección, a estas alturas el fútbol ya sería sólo un placer liviano, como el té de la tarde o los calcetines de lana.

Anuncios


Categorías:Bares, Fútbol, Literatura

Etiquetas:, ,

25 respuestas

  1. Algún día escribirá Ud acerca del más apasionante de todos los clásicos: River-Boca.Tal vez cuando se olvide de Kate Moss. Esa chica no le conviene, es demasiado flaca.

  2. Sí, pero entonces corre Ud el riesgo de que le censuren el blog.

  3. Mr. Tallón, tiempo ha sin ponerme en pie… Hoy lo ha conseguido con creces, plas, plas 🙂

  4. Pódese falar de libros, ou que? Tortolitos, que parecéis unos tortolitos. Joder ya!

    Débolle ao señor Tallón e á leitura do seu O CASO AIRA-BOLAÑO a releitura de EL CONGRESO DE LITERATURA, de César Aira. Digamos que a primeira foi unha leitura a vista de páxaro e esta un pouco mais repousada (non lle podía fallar á paixón do Tallón por Aira). E que tal a experiencia? Home, igual que aquilo de que as alegrías e tristezas van por barrios, pois aquí algo parecido: … van por páxinas. O que podo dicer é que, despois de rematar as últimas, aínda me estou rindo a cachóns, ou escachando a rir. Home, despois de “El hilo de Macuto”, o científico tolo César, o congreso de literatura, a clonación (afinal da “corbata azul”) de Carlos Fuentes para crear un exército de Carlos Fuentes para dominar o mundo, os biodipositivos de clonación e os cilíndricos e xigantescos vermes azuis (da cor da corbata) en que se acaba convertendo o experimento e que baixan ameazadoramente polas montañas… A partir de agora, ao Aira voulle chamar, mais que cachondo mental, cachondo “clónico”; e ás suas crónicas, “clónicas”. Iso si, non me podo resistir a copiar ou “clonar” un anaco da p. 42:
    “La hiperactividad cerebral se manifiesta, dentro de mí (y la lengua es mi puente con el exterior)con mecanismos retóricos o cuasirretóricos.
    Y estos se distorsionan de un modo muy peculiar. Por ejemplo la metáfora: TODO ES METÁFORA EN LA MICROSCOPIA HIPERKINÉTICA DE MI PSIQUIS, todo está en lugar de otra cosa… Pero de la totalidad no se sale indemne: el todo forma un sistema de presión que distorsiona las metáforas y desplaza sus miembros a todas las demás, con lo que se establece un continuo.
    ´Salir por adelante` de esta situación requiere un gran esfuerzo de arte-ciencia ante el que, por supuesto, no he retrocedido. Pero es un esfuerzo que hago en mis términos. Aquí también actúa el principio de Heisenberg: la observación modifica al objeto observado, y aumenta su velocidad. Bajo mi lupa interior, o dentro de ella, CADA PENSAMIENTO EN SU ANAMORFOSIS RETÓRICA TOMA LA FIGURA DE UN CLON, UNA IDENTIDAD SOBREDETERMINADA.” (p. 42, as maiúsculas son miñas)

    P.D. Aínda que Bolaño cita este libro do Aira do 1997 como obra mestra, eu, despois de o ler, e vendo as diferencias que hai entre os mundos narrativos dos dous autores, case non me estraña que non chegaran a coñecerse. Polo ben dos dous

  5. Para o meu gosto, ten unha cousa mui boa: a brevidade. Estas noveliñas (ou pequenas novelas que non chegan á extensión do que se entende por unha novela feita e direita) de 116 páxinas son para min unha alegría. Escrebe na p. 76:
    “El viejo consejo sapiencial que adorna el frontispicio de mi ética literaria, “Simplifica, hijo, simplifica”, ¡Otra vez dilapidado! Lo poco de bueno que he escrito lo hice ateniéndome, por casualidad, a él. Sólo en el minimalismo se puede lograr la asimetría que para mí es la flor del arte; en la complicación es inevitable que se configuren pesadas simetrías, vulgares y efectistas.”
    O outro día falábamos disto un grupo de amigos e saiu, como non, Vargas Llosa. Eu, por aquilo de provocar un pouco (que xa non hai quen se sinta provocado por nada) dixen que para min e a estas alturas alcanzadas polos libros na Biblioteca de Babel os libros dividíanse en “libros que se poden levar no peto” e “libros que non se poden levar no peto”. E que se tivese que elexir, elexiría antes os ensaios de Vargas Llosa (non son excesivamente extensos, pódense levar no peto ou nunha bolsiña de plástico e para min son mellores que as suas novelas) que a do CHIVO ou a da CATEDRAL (difíceis de levar no peto, etc.). Un dos amigos tirou do peto un ebook e fodeume dicíndome: “Con isto podes levar todos os que queiras no peto. Así que déixate de brevidades e extensións quilo-métricas.” En fin. Señor Tallón, vostede non se reprima e se ten que escreber unha de 800 ou 1200 páxinas, adiante, que con vostede fago unha excepción.

  6. E xa non os molesto mais. Que entre Lucinda.

  7. manda hevos que a estas alturas de mi vida, esté dispuesta a modificar mi relación con el fútbol. Con la de veces que lo intentó mi marido, y se fué sin lograrlo. He de decir, no obstante que no sé si cambiaría un entierro fmiliar por un partido. Yo asistí al suyo sin poder evitar el recuerdo de nuestra primera noche nupcial resignándome a ver unos mundiales…Y un banquete de boda en el Eurobuildig, con la radio pegada a suoreja, mientras yo fingía no conocerle, hasta que los invitados y los novios, se arremolinaron junto a él hasta que acabó el partido.Una final Depor Valencia.
    Es usted muy persuasivo o la senectud me devuelve la nostalgia.
    De acuerdo con Aira. Disfruté muchísimo con su Parménides.Iré a las que recomienda.

  8. Furgando por aí, dei con esta reseña de Masoliver Ródenas sobre EL MAGO e VARAMO:

    http://www.letraslibres.com/revista/libros/el-mago-y-varamo-de-cesar-aira

    Pasei o outro día pola Central e puden comprobar que a parte da literatura sudamericana estaba surtidísima. Entre eles vin varios de César Aira. Hoxe á tarde penso dar outra volta por alí para ver se está algún dos que cita vostede. E mais tamén, claro, que o tipo non debe ter outra cousa que facer e veña “nouvelle” por aquí e “nouvelle” por acolá. Un mago da produción cuantiosa. Contei un pouco por riba e creo que a cousa chega a 70 noveliñas e 10 ensaios. Unha monstruosidade. Dado que eu só lin 4 ou 5 (VARAMO, UNHA NOVELA CHINA, EL CONGRESO…) e que teño por aquí CÓMO ME HICE MONJA e EL BAUTISMO, bote contas vostede, señor Tallón. Fáltanme algo mais de 70 para “saciarme” dos divertimentos delirantes do Aira. Señor Tallón, señor Tallón, telo descoberto a vostede vai ser a miña ruina económica. A próxima vez que se vexa con el en Santander dígalle que afrouxe un pouco e que pense que os vellos leitores xa non estamos para tanto exceso. Saúdos. Lucinda y Eugenia, hacedme caso, este hombre joven y apuesto os llevará a la perdición, como a mí me llevará a la ruina económica. Saúdos

  9. Reblogueó esto en ezequiel teodoroy comentado:
    Un blog profundo, literario, metafísico, cínico, y también todo lo contrario… Hay que leerlo, pues no es como los demás.

  10. Fun á Central, e non o tiñan. Fun logo a Laie, e tampouco. En nengunha tiñan rexistrado o libro de Michel Lafon. Deixeino encarregado en Laie, a ver se dá sinais de vida. E de “El mago” e “Un episodio en la vida…” nen rastro. Do Aira había outros, pero non estes. Así que viñen coas maos baleiras. Outra vez será.

  11. ¿Que si he visto algo de fútbol después de salir por pies de la casa parterna? Por favor…

  12. Agora o clásico reduciuse aos penaltis que non lle pitaron ao Mandril. Non se fala doutra cousa. “Que lindo que fue” ver ao rabeoso e “piscinero” (non dicían iso do Neymar?) do Cristiano protestar airadamente polo penalti que non lle pitaron e ao “enmourinhado” Kedira protestar non menos airadamente pola maldita mao de Adriano. Hai que protestar sempre e mais despois, sobretodo cuando non nos pitan a favor, que é o que teñen que facer, como contra o Elche e o Juventus, que para iso somos o Real Mandril. Interiorizaron de tal maneira as consignas “pendencieiras” do Mourinho, que se pode afirmar que este malencarado e nefasto personaxe segue vivo nos xogadores “mandrilistas”. Non saben perder. Os penaltis que non se pitaron e o non saber perder de rigor. Rigorosamente clásico.

  13. Pois si, como aquel HISTORIAS DEL CALCIO, de Enric González, un autor do que xa sei que gostas, que por algunha parte vin que falabas das suas MEMORIAS LÍQUIDAS.

    http://libros.lalibretadevangaal.com/futbol/historias-del-calcio-de-enric-gonzalez/

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: